Tietoja varausehdoista

Noudatamme Pohjoismaisia turistisääntöjä

Huonevarausten peruutukset puhelimitse viimeistään kello 18.00 tuloa edeltävänä päivänä. Emme ota vastaan peruutuksia sähköpostilla em. ajan jälkeen.

Mikäli peruutus tapahtuu mainittua ajankohtaa myöhemmin eikä huonetta saada vuokratuksi toiselle asiakkaalle, tai asiakas jää saapumatta ilman, että hän on peruuttanut tilauksen, asiakas maksaa yhden vuorokauden hinnan.

Tiloissamme on anniskeluoikeudet, omien juomien nauttiminen hotellihuoneissa on lain nojalla kielletty.

Ravintoloissamme ja tiloissamme tarjottavien ja valmistettavien elintarvikkeiden ja ruoka-aineiden tulee täyttää kaikilta osin Elintarvikelaki 13.1.2006/23 säädökset.


VARAUSEHDOT

YLEISET VARAUS- JA PERUUTUSEHDOT VAIHMALAN HOVISSA

  1. SOVELTAMISALA JA ERITYISEHDOT
    Näitä ehtoja sovelletaan yksittäisten henkilöiden tekemiin majoitusvarauksiin, ellei erityistä sopimusta ole laadittu. Nämä ehdot eivät kuitenkaan koske yksittäisten henkilöiden tekemiä varauksia, mikäli varaus tehdään ryhmälle, jonka koko on yli 10 henkilöä.
    Näitä ehtoja sovelletaan myös sellaisiin internetin kautta tehtäviin majoitusvarauksiin, jotka tehdään Vaihmalan Hovin internet-sivustojen kautta. Hotellilla on oikeus käyttää näistä ehdoista poikkeavia erityisehtoja, jos erityisehtojen käyttö on perusteltavissa juhlapyhien, hotellikohtaisten erityistapahtumien, sesonkivaihteluiden tai majoitukseen liittyvien oheispalvelujen vuoksi.
  2. VARAUS JA VAHVISTUS
    Varauksen yhteydessä sinun on ilmoitettava nimesi, asuinosoitteesi, saapumis- ja lähtöajankohta sekä maksutapa. Varaus sitoo hotellia, kun se on vahvistettu suullisesti, kirjallisesti tai esimerkiksi sähköpostitse ja kun olet saanut siitä vahvistusnumeron. Hotelli voi asettaa varauksen ehdoksi erilaisia sääntöjä, varausmaksun suorittamisen tai varauksen vahvistamisen luottokortilla varauksen sitovuuden edellytykseksi. Hotellilla on oikeus muuttaa huonejärjestystä ilman ennakkoilmoitusta ja varausvahvistuksessa mainittua huonetta ei välttämättä voida taata.
  3.  HOTELLIIN SAAPUMINEN JA LÄHTEMINEN
    Huone on käytettävissäsi tulopäivänä klo 16 ja se on luovutettava lähtöpäivänä klo 12 mennessä. Hotellilla voi olla tästä poikkeavia tulo- ja lähtöaikoja. Jos muuta ei ole sovittu varauksen yhteydessä tai valitsemaasi hintaan tai varausajankohtaan ei liity muita ehtoja huonetta pidetään varattuna sinulle klo 18 saakka varaukseen merkittynä saapumispäivänä.
    Jos saavut tätä myöhemmin, on sinun vahvistettava myöhäinen tuloaikasi luottokortilla. Muussa tapauksessa hotelli voi myydä huoneen edelleen. Jos saavut hotelliin sen tuloaikoja noudattaen, mutta varattua huonetta ei ole vapaana, hotellin on ilman lisäkustannuksia hankittava lähin mahdollinen vastaavan tasoinen huone.

Saavuttaessa asiakkaan on täytettävä lain vaatima matkustajailmoitus täydellisenä.

  1. VARAUSTAKUU
    Varauksen varmistamiseen voidaan käyttää kansainvälistä luottokorttia. Tätä varten hotelli tarvitsee sinulta seuraavat tiedot: nimesi, kortin numeron ja voimassaoloajan, osoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Hotelli voi pyytää nämä tiedot kirjallisesti tai suullisesti.
  2. PERUUTUS JA SAAPUMATTA JÄTTÄMINEN
    Jos muuta ei ole sovittu varauksen yhteydessä tai valitsemaasi hintaan tai varausajankohtaan ei liity muita ehtoja, peruutus on tehtävä viimeistään tuloa edeltävänä päivänä klo 18.00 mennessä.
    Jos jätät saapumatta, hotellilla on oikeus veloittaa korvauksena sinulta yhden vuorokauden hinta veroineen sekä muut mahdolliset varaukseen liittyvät lisäpalvelut.
  3. LÄHTÖ ENNEN SOVITTUA AJANKOHTAA
    Jos lähdet pois ennen sovittua lähtöpäivää, on sinun ilmoitettava lähdöstäsi hotellille viimeistään klo 18.00 edeltävänä päivänä. Jos kysymys on useamman yön majoituksesta, sinun on maksettava sovittu hinta käyttämättä jääneeltä ajalta. Lähtö ennen sovittua ajankohtaa voi myös aiheuttaa muutoksen majoituksen kokonaishintaan.
  4. MAKSUT
    Hotelli hyväksyy tavallisimmat maksukortit. Hotelli ei kuitenkaan ole velvollinen hyväksymään ulkomaan valuuttaa, kuponkeja, shekkejä tai maksukortteja, jos hotelli itse ei ole tarjoutunut niin tekemään.
    Jos huonetta ei ole maksettu ennakkoon, on hotellihuone maksettava käteisellä tai luottokortilla hotelliin saavuttaessa. Hotellilla on oikeus tehdä kansainvälisten luottokorttien haltijoille varauksen yhteydessä veloitus ja ennakkovarmennus luottokortilta. Ennakkomaksuna luottokortilta voidaan veloittaa varauksen yhteydessä hotellin määrittämä varausmaksu, joka vähennetään lopullisesta laskusta. Jos hotelli ei ole tehnyt ennakkovarmennusta luottokortiltasi, hotellilla on oikeus asiakkaan sisään kirjautumisen yhteydessä periä vakuus lisäpalveluiden (kuten spa) käyttämisestä.
  5. ASIAKKAAN ESIINTYMINEN MAJOITUSLIIKKEESSÄ
    Hotellissa noudatamme hyviä tapoja ja järjestyssääntöjä. Jos rikot näitä sääntöjä, voidaan sinut välittömästi poistaa hotellista. Sinun on kuitenkin maksettava majoituksesi ja tilaamiesi lisäpalveluiden hinta etkä voi vaatia jo suoritetun maksun palauttamista.
  6. HOTELLIN VASTUU OMAISUUDESTASIVastaat itse omista matkatavaroistasi, ellei hotelli ole ottanut niitä säilytettäväksi. Hotelli ei vastaa hotellin pysäköintialueella olevan kulkuvälineen tai sen sisällä olevan omaisuuden vahingoittumisesta tai katoamisesta.
  7. ASIAKKAAN VASTUU VAHINGOSTA Asiakkaana vastaat tahallasi tai huolimattomuudellasi aiheuttamistasi vahingoista (kuten tupakoinnista huoneessa), jonka sinä tai sinun vieraasi tai lemmikkieläimesi aiheuttavat huoneelle tai hotellin muille tiloille, siellä oleville huonekaluille tai varusteille sekä hotellin muille asiakkaille tai heidän omaisuudelleen.
    Vastuu vahingosta määräytyy yleisten vahingonkorvausta koskevien periaatteiden mukaan.
  8. PALVELUN KESKEYTTÄMINEN Hotellilla on oikeus kieltäytyä vastaanottamasta varausta tai estää varaaminen, mikäli asiakas ei noudata varausehtoja, tai jos on aihetta epäillä tiloja varattavan lainvastaiseen toimintaan, tai toimintaan joka aiheuttaa vahinkoa, vahingonvaaraa tai mainehaittaa Vaihmalan Hoville tai kolmansille osapuolille.

HÄIDEN ja RYHMÄVARAUSTEN VARAUSEHDOT (YLI 30 VIERASTA)

  • varaus vahvistuu, kun varausmaksu on maksettu
  • varausmaksua ei palauteta, jos tilaisuus peruuntuu tai henkilömäärä pienenee 40 % tai enemmän alustavan varauksen yhteydessä ilmoitetusta henkilömäärästä
  • varausmaksusta ja loppumaksusta toimitetaan erilliset laskut. Loppumaksu suoritetaan laskulla tilaisuuden jälkeen silloin, kun kyseessä on juhlat, joista on maksettu varausmaksu. Muut juhlat maksetaan paikan päällä tai sovitaan erikseen laskutuksesta. Laskutuslisä on 10 €.
  • jos tilaisuus perutaan myöhemmin kuin 4 kk ennen tilaisuutta, veloitetaan 25 % suunnitelluista kustannuksista (tilavuokra, ruoat, juomat, muut palvelut), myöhemmin kuin 2 kk ennen tilaisuutta, veloitetaan 50 % suunnitelluista kustannuksista, myöhemmin kuin 1 kk ennen tilaisuutta, veloitetaan 100 % suunnitelluista kustannuksista. Kokous- ja ryhmävaraukset, jotka perutaan viimeistään 30 vrk ennen toteutumista, voidaan perua maksutta. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitetaan seuraavasti: alle 30 vrk – 25 % kustannuksista, 14 vrk – 50 % kustannuksista, 7 vrk – 100 % kustannuksista
  • tilat saa käyttöön sopimuksen mukaan, viimeistään juhlapäivänä 2 tuntia ennen tilaisuuden alkamista.
  • sovitut tilat ovat sovitun juhlan käytössä, muusta käytöstä tulee ennakkoon sopia
  • tupakointi ja tulenteko juhlatiloissa tai niiden välittömässä läheisyydessä on ehdottomasti kielletty
  • musiikin tulee olla alusta asti suunnattu vain paikalla olevalle juhlaväelle, orkesterimusiikin tulee loppua klo 01.30 mennessä ja tämän jälkeen musiikin voimakkuuden tulee olla alhainen
  • tilaisuuden tulee päättyä klo 02 mennessä. Tilojen tulee olla tyhjät klo 02 ja myös esiintyjien on poistettava tavaransa siihen mennessä. Roudauksen ylittäessä klo 02, veloitetaan 100 € alkavalta tunnilta.
  • tilojen varsinainen siivous sisältyy tilavuokraan, mutta asiakas on velvollinen viemään pois/poistamaan tuomansa koristeet yms. tarvikkeet sekä keräämään roskat ja tupakantumpit yms. säkkeihin, jotka voi jättää tilan roskiksiin
  • Mahdolliset reklamaatiot on esitettävä juhlan aikana, myöhemmin esitetyt reklamaatiot eivät oikeuta hinnanalennukseen

Vuokralainen vastaa kokonaisuudessaan vuokra-aikana kiinteistölle tai irtaimistolle tapahtuvasta rikkoutumisesta tai vahingoista ja on velvollinen ilmoittamaan asiasta sekä korvaamaan mahdolliset kustannukset